Cum te pregătești pentru un concert cu gașca Zurli - decalog


Vorbesc despre cele organizate prin malluri, pentru că doar acolo am fost. Până acum... Am aflat pe pielea mea că nu te poți duce la așa un eveniment nepregătit(ă). Știu o grămadă de femei la fel de voluntare și ”curajoase” ca mine și simt nevoia să le avertizez astfel. Deci iată decalogul participării la concertul găștii Zurli:

1. Pregătirea pentru participarea la asemenea evenimente cu copilul / copii din dotare trebuie să înceapă devreme. Foarte devreme! Adică... undeva pe la momentul îndrăgostelii: TREBUIE să îți iei un soț care să aibă peste 1,75 m. Nu dicutăm sub această limită. Vă amintiți criteriile pe care le aveau stră-stră-moșii noștri când se ”luau”? Ea să aibă coapsele mari, ca să procreeze. El să fie puternic ca să apere familia / tribul, să aducă mâncare pe masă și... să ducă copilul pe umeri la spectacole. Dacă, în schimb, consideri că iubirea e mai importantă decât să vezi gașca Zurli pe scenă, atunci stai acasă, cu youtube-ul!
2. Presupunând că ați respectat sfatul de la punctul 1, următorul sfat este să-l iei pe soț la evenimentul amintit. Neapărat. Dacă îl lăsați acasă... se cheamă resursă irosită. Plus încă o resursă care urmează să fie distrusă: mama care va ține copilul în cârcă în timpul spectacolului!
3. Dacă vezi că soțul opune rezistență (mai sunt și entuziaști, dar vă zic sincer că ăia sunt... zurli la cap), fă uz de toate metodele pe care le cunoști pentru a-l convinge. Crede-mă: doare mai puțin o seară la bere cu băieții decât ce poți păți dacă mergi în varianta single with kid! At least now I know!
4. Dacă l-ai convins și el se avântă curajos cu copilul în cârcă în primul rând, uită-te în jur și trage-l de mânecă dacă vezi că ceilalți sunt sub înălțimea omului tău (sau mămici neinspirate ori mai puțin norocoase), iar copilul are aproape 6 ani. Un pas în spate pentru el și copilul tău nu înseamnă nimic, dar pentru altul înseamnă că n-a venit degeaba. Iar tu, dacă are cine ține copilul, poate e mai bine să stai deoparte de nebunia asta și să lași locul tău cuiva cu copil, căci pentru ei (copii) e spectacolul. Știu, îți place și ție gașca Zurli.... Cum altfel. Totuși... n-ai 3 ani și înțelegi și argumentele mele, nu-i așa?
5. Dacă, totuși, te aventurezi singură, ai grijă să ajungi la locul faptei cu 2 ore înainte. Nu exagerez. Te plictisești tu sau / și copilul să stai 2 ore fix în locul ăla? Nu contează. TREBUIE să rămâi acolo!
6. Îmbracă-te subțire! Și tu și copilul. Nu contează că degeri pe tramvai până acolo. Sau ia un taxi. Ce credeai că dacă evenimentul e gratuit, asta nu înseamnă că plătești? Read my lips: sub toate formele posibile! De plată zic...
7. Ia rucsac la tine, nu fii gâscă să apari cu geantă! Exact aia îți lipsește! Sau și mai bine, nu lua nimic, bagă cardul de călătorii și cardul bancar în buzunarul de la pantaloni. Și să ai buzunarele mari. Să încapă acolo și căciula copilului, și geaca, și jucăriile pe care le aduce cu el (te implor, încearcă măcar asta să eviți!), și pe cele pe care le vei cumpăra acolo. Și sticla de apă. Și gustăricile.
8. Hidratează-te bine înainte! După.... n-o mai poți face. Nici în timpul spectacolului, cu copilul în cârcă, nici după, pentru că tot puhoiul de oameni de la eveniment se va îndrepta, ca și tine, către Food Court și... va dura până vei ajunge să simți lichidul curgându-ți pe gât. În schimb, îl vei simți destul de bine pe ăla care se va prelinge pe corpul tău, în timp ce copilul cântă fericit și te ”coafează” în ritmul muzicii. Că-i e la îndemână și nu se poate abține.
9. Am amintit deja surpriza: dacă mergi fără soț (sau ești mai înaltă decît el și, prin urmare, pentru binele copilului, te sacrifici), TREBUIE să iei copilul în cârcă! Dacă ai probleme cu spatele – să nu zici că nu ți-am spus: stai acasă! O mică ghicitoare: ce e mai rău decât să trebuiască să stai cu copilul în cârcă timp de o oră când ai probleme cu spatele și o haină de iarnă până la genunchi și rucsac în spate? Răspuns corect: să ții în cârcă un copil care dansează. Gașca Zurli, da? Dar ce e și mai rău decât atât? Răspuns corect: să-ți vină și ție să dansezi. Ce bine că mâine e duminică! Să pot să zac!
10. Nu pleca fără bani la tine! Ți-am zis că vei plăti. Și jucăriile pe care le găsește acolo de vânzare, și alte gustărele, sucuri sau mai știu eu ce. Că doar ai ieșit cu copilul în oraș!

Sunt dispusă să fac multe nebunii pentru și cu copilul meu. Mai ales pe cele pentru care am un argument. Cred că e bine ca să vadă fata mea gașca Zurli live, pe scenă. Să vadă că sunt reali, nu ca desenele animate. Să simtă energia aceea specifică unui concert. Evident, varianta asta gratuită pe care tocmai am experimentat-o are niște dezavantaje și mi-aș dori să mergem și la o variantă mai civilizată, cu bilet și loc. Nu că ar fi important locul, că doar nu mergem să stăm jos. Dar cred că astfel n-o să mai fie nimeni cu spatele rupt... Se anunță un asemenea eveniment pe 21 aprilie, la Sala Polivalentă. Sala Polivalentă? Am fost acolo la meciuri, la târguri și concerte. Dar de data asta nu consider că e tocmai potrivită. Sigur, vorbesc avant le temp, dar cred ca oriunde ne-am așeza, cei de pe scenă nu se vor vedea, iar să-i vedem pe un ecran ar fi aproape ca și cum i-am vedea pe computer. Așa că stau și mă gândesc... Dar să vedem exact care e propunerea organizatorilor.

Comentarii